onsdag 20 april 2011

En dag i drömmarnas tecken.


Alla har vi våra dåliga dagar. I dag är det min tur.

Jag kan inte fokusera alls känns det som. Har känt mig som en grå massa hela dagen och inte haft någon ork eller lust. Har spenderat dagen med att drömma mig bort, vilket jag ofta gör. Innan jag ska sova så dagdrömmer jag en stund om sådant jag gärna vill ha, sådant jag längtar efter. Jag fantiserar mig bort, till ett ställe där jag är lycklig och nöjd med mig själv. Jag bygger upp ett helt framtida liv liksom.

Dagen har spenderats surfande på internet och speciellt då olika bloggar. Människor verkar så himla glada. Nöjda liksom. De bor utomlands, lever det liv de kämpat för, har vackra kläder, många vänner, bra jobb, underbara lägenheter... Jag kan fortsätta i en evighet!

Jag har alltid varit ganska feg. Aldrig vågat satsa fullt ut och bara kört på, aldrig känt att det får bära eller brista. Och det ångrar jag nu. Va fan liksom! Man lever bara ett liv, ska man inte leva det bästa jäkla liv man bara kan då?! Skit samma om man gör lite missar här och där, man kommer ju i alla fall bli en erfarenhet rikare.

Sen har jag ju en massa bra grejer i det verkliga livet, det är absolut inget jag vill ta för givet, men ibland så vill man ha det där som verkar så ouppnåeligt. Jag vill ha allt det där andra NU NU NU! Helst ska det finnas där redan i går.

I bland brukar jag säga till mig själv att det här året är det året då allt ska klaffa. Ska inte ångra något alls. Jag ska kasta mig in med huvudet före. Och visst har jag bättrat mig, men djärvare har jag knappast blivit. Men jag har i alla fall sökt utbildning på en ort som ligger en bra bit ifrån där jag bor, det är väl alltid något. Men åh, så jag önskar att jag redan tagit itu med allt det där... att jag var klar nu och redo att ta tag i livet och allt vad det innebär.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar