måndag 25 april 2011

Random klagomål.

Något som jag tycker är sjukt irriterande, är när tjejer kallar sin pojkvän eller sambo för "min man" och hans föräldrar för "mina svärföräldrar" när de INTE ENS ÄR GIFTA. Jag är ledsen, men man måste ta mig tusan vara gift för att prata på det där sättet.

Sen undrar jag också lite över det här fenomenet att sätta ett frågetecken efter ett påstående, när man uppenbarligen inte ställer en fråga eller försöker vara ironisk. Frågetecknet är bara helt felplacerat. Vart kommer det ifrån? Hur uppstod det? Och varför, VARFÖR, skriver folk på det sättet? Det ser ju för tusan inte klokt ut!

Och dagens sista irritationsmoment som jag måste få ur mig är det här jävla näthatet som man ser exakt överallt. Stöddigheten av att sitta anonym bakom en datorskärm och bara kasta ur sig en massa skit över människor man inte känner... Vad får man ut av det? Det verkar oftast ligga avundsjuka bakom, det är väldigt uppenbart... Men varför engagerar man sig så otroligt om man inte gillar en viss bloggare t ex? Det är väl bara att strunta i att gå in på dennes blogg, det är ingen som tvingar dig att läsa inlägg efter inlägg och ingen tvingar dig till att kommentera, inlägg efter inlägg. Jag tänker främst på en grej som drabbade Kenza. Jag brukar läsa hennes blogg då och då, eller, jag kollar på bilderna eftersom innehållet är riktigt trist... Men hur som helst, hon har råkat ut för att en och samma person kommenterat varje inlägg dagligen i flera månader. Den här tjejen har skrivit att Kenza är så jävla ful, vilka fula kläder hon har, vilken hemsk frisyr hon har och vilka fula läppar (?!) hon har och att hon inte passar i rött läppstift. Kenza svarar tillbaka med att lägga upp några kommentarer i ett inlägg där tjejens IP-adress står. Den skyldiga går då ut i Nyheter24, med namn och bild, och börjar snacka om att anmäla. Självklart kommer detta inte leda någonstans, men det roliga är att hon faktiskt säger att hon FÅR tycka så som hon gör. Typ att det är en yttrandefrihet att säga kränkande saker om folk. Ibland undrar man ju hur människor är funtade, för sen säger hon att det absolut inte handlar om avundsjuka, utan hon gillar helt enkelt inte Kenza och tycker att hon är ful och det ger henne rätt att påpeka det också. Dagligen.

Behöver jag ens säga att den anonyma kommentatorn var rent ut sagt, skitful? Nej. Det är överflödigt, så jag ska inte yttra mig om den saken.

1 kommentar:

  1. Sv: Kul att du hittat till mig och att du verkar gilla bloggen.. haha, förstår din irritation här ovan. Man kan ju bli sur för mindre, hihi.

    http://sakuradesu.blogg.se/

    SvaraRadera