fredag 22 april 2011

There's a first time for everything.

När man har varit nere i en svacka så känns det så otroligt skönt när man börjar se ljusglimtar igen. Småsaker som gör att man ser framåt, kämpar vidare - för att man VET att man kommer fixa allt det där som man drömmer om.

Hösten känns lovande. Okej okej, sommaren har inte ens börjat... men fy tusan vilken lättnad det är att INTE känna ångest över vad man ska göra till hösten. Jag ska fortsätta plugga, men på sätt och vis kvittar det vad jag kommer in på, eftersom allt jag valt vill jag göra i stort sett lika mycket. Så det KAN bara inte misslyckas den här gången!

Mitt förstahandsval är Textilhögskolan i Borås. Jag vill inte hoppas alltför mycket, för jag vet liksom inom mig att jag inte kommer in där. Har inte tillräckligt med erfarenhet - samtidigt som jag är sjukt stolt att jag fick ihop en anökningsportfolio. Är det så att jag inte blir antagen, så söker jag igen nästa år och förbereder mig fram tills dess genom att gå en kurs i bl.a mönsterkonstruktion och lite sådana saker. Mitt andrahandsval är genusvetenskap. Är riktigt pepp på att läsa det! Så hur det är blir efter sommaren, så vet jag att det kommer bli skitbra.

Kanske är det nu jag orkar ta tag i mitt liv och få saker att hända... och inte bara sitta bredvid och titta på?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar