fredag 22 april 2011

Räkningarna ja...

FUCK ME, vad jag avskyr allt som har med min ekonomi att göra! Jag betalar två hyror och har gjort det sedan augusti förra året (jag bor dels på internat, då jag pluggar på annan ort - dels bor jag hemma med min sambo). Ska bli riktigt skönt att slippa det snart, då skolan slutar den tionde juni... Men jag har aldrig tidigare haft såhär dåligt med pengar och det tar på energin riktigt ordentligt. Lever i stort sett från lön till lön, har fullt CSN-stöd PLUS att jag jobbar extra så mycket jag bara hinner.

Pengar har varit ett stort fokus i mitt liv de senaste åtta åren. Har hjälpt min mamma väldigt mycket, tagit lån, krediter (inte bara åt mig, utan även åt henne), jag har alltid betalat allting såklart, men om jag visste då hur jag skulle ha det nu, så hade jag inte tagit ett enda konto! Visst är det najs att shoppa loss utan att lägga ut pengarna direkt... Men att istället betala för dem varje månad under flera år? Hell no! Det är en enda ond cirkel som man aldrig kommer loss ifrån. Hade lätt kunnat spara alla de där tusenlapparna istället. Men det är lätt att vara efterklok... Det är bara så fruktansvärt träligt när livet kretsar kring pengar, eller snarare, bristen av dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar