lördag 30 april 2011

See ya, wouldn't wanna be ya!

Okej. Det har varit tyst ett par dagar nu för jag har haft så sjukt mycket att göra i skolan. Dessutom har min datorskärm spruckit, så det är värsta regnbågen över hela skiten nu och man ser inte särskilt mycket... och femtonhundra spänn i självrisk är inget jag har över just nu.

Hur som helst! Ibland stöter man på människor som verkar leta konflikter. Det är som om de lever för att få komma med helt onödiga kommentarer, bara för att de gillas att munhuggas. Även om man inte är otrevlig tillbaka, så kör de på bäst de kan för att de helt enkelt har en sådan personlighet. Jag undrar ofta över hur dessa personer blev uppfostrade och förmodligen var de skolans mobbare, fast en sådan där populär tjej som alltid hade en flock andra tjejer runtom som såg upp till och förundrades över den tuffa tjejen med vass tunga. Okej, i högstadiet. Men när man kommer upp i 20+ åldern... Borde det inte ha gått över då? Eller är folk verkligen så pass osäkra i sig själva, att de fortsätter i samma spår som funkade för tio år sedan?

En sådan person går i min klass. Hon låter alltid otrevlig och hon måste alltid ha rätt. Håller man inte med, så är hon snabb med att försöka starta något... Sen snackar hon skit. Trots detta, så finns hennes små anhängare där. Som egentligen också tycker illa om hennes sätt, för de har de trots allt sagt när hon inte är närvarande... men i slutändan så skrattar de åt hennes skämt och flinar medgivande när hon spyr galla över alla som inte tycker som henne.

Jag är riktigt konflikträdd, det kan jag stå för. Men jag skulle aldrig, ALDRIG, stå ut med sådant där skit. Och jag tycker så synd om henne, trots att hon gör mig så jävla förbannad. Och jag AVSKYR att hon påverkar mitt humör så som hon gör. Och jag tycker det är konstigt att en enda person, kan påverka ett tiotal personer så negativt som hon gör. Det är verkligen bortom mig. Ungefär som när man försöker tänka på hur stort universum är. Ens hjärna exploderar. Kan säga såhär, det första jag ska göra, för att verkligen visa vad jag tycker... Efter att skolan slutat... Är att ta bort henne från min kompislista på Facebook! HA! Take that bitch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar