tisdag 22 november 2011

Helgens bravader/utgifter.

Okej. Min superkreativa tryckhelg började inte sådär jättebra, om jag ska vara ärlig. På fredagen när jag ska åka, så tar jag bussen ner till stan för att sedan byta buss och åka till tåget. Det var bara det att bussarna inte gick som jag trodde, utan jag skulle få vänta tjugo minuter. Vilket skulle leda till att jag skulle missa mitt tåg. Tiden var knapp, jag hann inte ens kolla upp andra tåg och bussar som skulle klaffa i Flen. Kände mig galet stressad och minuterna tickade på... Jag hoppade in i en taxi och tänkte att det var ju bara en raksträcka, borde inte alls kosta särskilt mycket. 120 JÄVLA spänn! Min sambo sa att det är en maxtaxa på 95 kr på dagen, man bara, jaha! Så bra att jag får veta det efter att jag klivit ur taxin och pröjsat. Totalt ovärt. Plus att jag köpte en sms-biljett till bussen. Tog inte reducerat pris heller, eftersom jag skulle byta buss. 30 spänn där. Urk. Det är inte lätt att vara snål när det kommer till färdmedel!

Hur som helst. Kommer på mitt tåg och kommer också fram till Flen. 68 kr. Tar bussen till skolan, 33 kr. Betalar vandrarhemmet och middagen, 365 kr. Äter middag tillsammans med gänget. Tänker att det kanske inte är lika äckligt som det brukade... Äter. Jo. Lika äckligt. 65 kr för: majs i tomatkross.

Lägger förmiddagen bakom mig. Vi gör oss hemmastadda på våra rum, hänger i vardagsrummet. Fikar, dricker te och pratar. Jag geggar ricinolja i håret. Alla är galet trötta... Vi kollar på nån kass film och pratar lite mer, sen går vi och lägger oss.

Min första natt är rätt hemsk. Vaknar ungefär en gång i timmen av nackspärr. På morgonen ser jag ut/känner mig som ett lik. Segar mig in i duschen och försöker tvätta ur ricinoljan... Tog bara med mig bikarbonat. Det går inte ur. Suck.

Nåväl, fett hår på en folkhögskola är väl ingen biggie. Drar på mig mjukisbyxor. Det är liksom trikå för hela slanten kan jag ju säga. Jävligt skönt!

Vi går iväg till trycksalen, känner ingen direkt inspiration. Googlar lite bilder. Kluddrar lite i ett block tillsammans med en vän. Fnissar väldigt mycket. Men sen, bara sådär, så kommer det till mig! Såklart att jag ska trycka en räv! Rävar är fantastiska djur!

Det tog mig några provtryck och en hel del förändringar i mina schabloner innan jag nådde det resultat jag ville. Är inte helt nöjd ändå kanske, men tyckte det blev himla fint ändå. En tjock och fluffig, hälsosam räv.




I slutet av dagen var jag rätt däckad. Förstår inte alls var tröttheten kom ifrån. Men jag jobbade rätt intensivt, det ser verkligen inte ut som det när man har resultatet framför sig, men jag spenderade typ två timmar på att skära ut mönstret. Sedan provtryckte jag, ändrade lite till, provtryckte - tills jag var nöjd.

Det enda negativa var faktiskt alla utgifter. Hamnade på typ 800 kr i slutändan. Men ja, det är ju bara pengar och det var en engångsgrej. Får se det så. Vill inte verka galet snål nu, för jag bjuder gärna andra och sådär, men det svider lite att betala för bussar och minutlånga taxiresor...

Jag hade en underbar helg, lite jobbigt dock med nätterna. Sov lika dåligt andra natten och drabbades av hemlängtan. Men det kan nog bero på att jag jobbar så mycket och min sambo jobbar också hela tiden, så vi träffas liksom inte lika mycket som vi borde. Eller jo, det gör vi kanske, men vi umgås inte. För vi båda är alltid trötta och så går man och lägger sig. Han kliver upp innan mig dessutom. Men nog om det! Jag är glad att vi alla träffades igen och ser fram emot nästa tillfälle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar