måndag 7 november 2011

Hellre ett skott i...

Jag får ryggskott till och från. Det började när jag var sexton. Skulle plocka upp min lillasyster från golvet och min rygg bara: PANG!

Sedan dess händer det då och då, senast var i fredags. Anledningen? Hosta. Jag har en galen hosta som verkligen inte vill ge med sig. Har till och med kollat upp den hos VÅRDCENTRALEN. Men de hittar inget fel på mig. Ehm. Hur som helst. Hostan. Ni vet, en sådan där riktigt gubbhosta. Jag låter som om jag varit storrökare i trettiofem år och halsat whisky som om det inte fanns någon morgondag. Lungorna följer nästan med upp liksom.

Detta resulterade alltså i ett ryggskott. Smärtan strålar från svanken och uppåt och utåt... och det finns inget jag kan göra åt saken. Smärtstillande fungerar inte särskilt bra. Vila fungerar inte heller. Att röra mig gör typ jätteont. Men jag trotsar smärtan efter att ha läst på vårdguiden att man ska fortsätta sitt arbetsliv som vanligt. Okej, tänkte jag, googlade lite mer och fick samma svar överallt. Ringde min chef för att förvarna (himla gulligt av mig ändå) att jag typ har lite ont och att det gör ont vad jag än gör. Så att... ja. Vi får väl se hur den här dagen slutar helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar