tisdag 15 november 2011

Inget speciellt.

Idag känns som en bra dag. Det är kallt och friskt ute, men strålande sol. Visserligen sov jag till elva, men har ätit frukost i lugn och ro, läst lite bloggar och faktiskt känt INSPIRATION till att skapa lite själv. Några små tankar har vuxit i mitt huvud den senaste tiden och jag tror det är dags att förverkliga dem...

Något annat då... På fredag ska jag och tre andra tjejer åka till Åsa, bo på vandrarhemmet där och låna skolans trycklokal som ligger i källaren. Vi gick alla tillsammans på skolan och pratade om att ha en sådan här helg under hösten och nu är det alltså dags. Jag har ett par tryckidéer som jag vill testa, ganska enkla grejer som bara kräver ett par schabloner liksom. Ska trycka på oblekt bomullsväv, tänkte att det kunde göra sig snyggt som enkla tygpåsar.

Idag är också dagen då jag påbörjar mitt ricinolja-experiment! Ska bli riktigt spännande att se vad som händer inom loppet av en månad eller så. Ska massera in oljan 2-3 ggr i veckan hade jag tänkt och sen låta det sitta i så länge jag pallar. Har läst om att håret har vuxit upp till fem centimeter i månaden för vissa, istället för fjuttiga en centimeter. Man kan ju alltid hoppas, det skadar ju inte att testa!

1 kommentar:

  1. Så oerhört spännande! Jag ser fram emot att höra resultatet!

    SvaraRadera